Pech onderweg?

Bel naar het nummer op de sticker op je fiets. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar, 7 op 7.

Hou het volgende bij de hand:

  1. ID van je fiets of nummerplaat (bij speed pedelec)

  2. Locatie waar je je bevindt

  3. Korte beschrijving van het probleem

Onze bijstand komt alleen als jij bij je fiets bent én die op een plek staat waar de technieker met een voertuig makkelijk bij kan. We sturen dan iemand om je fiets ter plaatse weer rijklaar te maken.

Als je fiets niet ter plekke hersteld kan worden, brengen we jou en je fiets naar huis, je werk of je bestemming.

Geografische bescherming

In de Benelux en tot 25 km over de Belgische landsgrenzen.

Welke voorwaarden zijn er van toepassing?

A. Algemene voorwaarden

1. Wie kan er gebruik maken van deze fietsbijstand?

Elke fiets die fietsbijstand geniet. De bijstand is gekoppeld aan de fiets en niet aan de persoon. De klant zal worden gevraagd het specifieke ID van de fiets te geven wanneer hij inbelt op het bovenstaande telefoonnummer. Bij een speed pedelec kan eveneens de nummerplaat doorgegeven worden.

2. Welke fietsen zijn aangesloten?

Alle fietsen waarvoor er een fietsbijstandscontract werd afgesloten, worden door deze polis gedekt.

3. Aanvang en geldigheidsduur van de polis

De geldigheid van de fietsbijstand gaat in vanaf de registratiedatum behoudens uitdrukkelijk anders vermeld. In het leasecontract staat de geldigheidsduur vermeld. De looptijd van de fietsbijstand kan niet (tijdelijk) worden opgeschort.

4. Betwistingen

In geval van betwistingen zijn uitsluitend de rechtbanken van Antwerpen bevoegd.

5. Vrijwaringclausule

Cyclobility Assistance kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet-uitvoeren van de hulpverlening, tekortkomingen of vertragingen bij het uitvoeren ervan, in geval van omstandigheden onafhankelijk van onze wil of in geval van overmacht, zoals burger- of internationale oorlog, volksopstand, staking, vergeldingsmaatregelen, beperking van bewegingsvrijheid, radioactiviteit, natuurrampen, enz.

6. Uitsluitingen

Cyclobility Assistance is niet gehouden tot tussenkomst in geval van:

• Prijs van wisselstukken of materiaal. (inclusief de kosten voor het bestek en het demonteren door de hersteller van de fiets).

• Tussenkomsten die het gevolg zijn van incidenten die de fiets niet immobiliseren. • Herstellingskosten door fietsherstellers en eventuele onderhoudskosten.

• Kosten ten gevolge van prestaties die niet aan VAB werden aangevraagd

• Alle schade, pech of ongeval die zich voordoet tijdens training of deelname aan wedstrijden met de fiets.

• Bergingsoperaties en/of kraanwerk.

• Deze overeenkomst dekt geen diefstal of beschadigingen van voorwerpen of bijhorigheden van de fiets tengevolge van pech en ongeval.

• Bijstand aan een fiets die reeds bij een fietshersteller staat.

• Verwijdering fiets in opdracht van de overheid of de politie.

• Alle gevallen van misbruik en/of bedrog.

• Panne ten gevolge van aanpassingen, plaatsing van toebehoren en niet originele onderdelen

• Panne ten gevolge van nalatigheid van het onderhoud

• Interventies die aangevraagd worden op plaatsen die niet bereikbaar zijn voor VABinterventievoertuigen (bijvoorbeeld bospad, ...)

• Medische bijstand aan bestuurder van de fiets

• Telefoonkosten om de bijstandscentrale te bereiken

• Verloren sleutels van een fietsslot

• Interventies buiten Benelux en meer dan 25 km buiten de Belgische landsgrenzen.

7. Verplichtingen van de Cyclobility eindklant (leaser)

De leaser verbindt er zich toe:

• Zijn medewerking te verlenen aan de administratieve formaliteiten en verplichtingen die noodzakelijk zijn om de gevraagde bijstand te kunnen uitvoeren.

• Ons juist te informeren over het verzekerde schadegeval.

B. Perchverhelping aan fietsen

1. Geografische dekking

De fietsbijstand is geldig in Benelux én tot 25 km over de Belgische landsgrenzen.

2. Wanneer wordt bijstand verleend?

De waarborg is van toepassing als de immobilisatie is ontstaan uit een technisch defect, diefstal, ongeval of vandalisme. De bijstand wordt enkel verleend indien de bestuurder aanwezig is bij zijn fiets en de fiets zich bevindt op een weg die toegankelijk is voor een bijstandsvoertuig.

3. Waaruit bestaat de dienstverlening?

• Het ter plaatse sturen van een wegenwachter, na telefonische oproep. Het nummer is 24 uur per dag, 7 dagen op 7 bereikbaar.
• Indien de fiets ter plaatse niet door de wegenwachter terug rijklaar kan worden gemaakt, wordt de fiets en ook de bestuurder overgebracht naar: de woonplaats, naar het vertrek- of eindpunt van de rit of naar het werk.