INFO ZONE VOOR FIETSHANDELAARS

Heb je een vraag of zoek je informatie?

Neem een kijkje naar de veelgestelde vragen. Druk op de vraag en het antwoord zal tevoorschijn komen.

Heb je een andere vraag? Neem contact op met een van onze collega's en ze helpen je met plezier verder.

Belangrijk bericht voor fietsen voor het onderwijs

In het onderwijs heeft het type contract (tijdelijk of vastbenoemd) een impact op de leveringsdatum van de fiets. Dit werd vastgelegd door Agodi/AHOVOKS en het schoolbestuur.

Er zijn 2 scenario’s:

  1. Gebruikt de leaser het flexbudget van de eindejaarstoelage van 2025, dan kan er meteen uitgeleverd worden. In dit geval hebben ze een intentieverklaring ingediend voor 31/12/2024.
  2. Gebruikt de leaser het flexbudget van de eindejaarstoelage van 2026, dan mag de fiets pas geleverd worden vanaf 1 januari 2026. De leaser moet de intentieverklaring dit jaar (nog) indienen.

Standaard worden de portalen voor het onderwijs ingesteld op uitlevering na 01/01/2026.

Valt de leaser binnen scenario 1?
Dan moeten ze een email naar hello@cyclobility.be sturen en we helpen ze verder zodat de levering vroeger kan plaatsvinden.

Valt de leaser binnen scenario 2?
Ze hoeven niks te doen! Hou er wel rekening mee dat de fiets pas geleverd kan worden vanaf 01/01/2026.

Als de leaser hier vragen over zou hebben, dan kunnen ze terecht bij hun schoolbestuur of bij ons op het nummer 055 60 66 97.

Nog een paar handige links over fietsleasing in het onderwijs:
https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/fietsleasing
https://www.youtube.com/watch?v=bGX6VcYwhyc
https://onderwijspersoneel.vlaanderen.be/aanmelden

Order en afleverproces van Cyclobility leasefietsen

Stap 1: Opstellen van een offerte

Maak een offerte op volgens de specifieke voorwaarden die zijn overeengekomen in de samenwerkingsovereenkomst met Cyclobility.

Aandachtspunten:
- Alles aan adviesverkoopprijzen, geen kortingen toepassen. Als je toch kiest om extra korting op de offerte toe te kennen, moet je rekening houden dat je bij de verkoop aan Cyclobility ook de partnerkorting moet toepassen.
- Geen administratieve kosten opnemen op de offerte.
- Vermeld een ART II-slot (of een ART III-slot voor fietsen in het race-segment).

Raphaël Van Laethem - sales account manager Cyclobility

Stap 2: Uploaden van de offerte

De fietser uploadt de offerte via zijn/haar persoonlijke account in het Cyclobility-platform en selecteert je als partner voor de bestelling.

Tip: adviseer de gebruiker vooraf ook bij het bepalen van een onderhoudsbudget dat aansluit bij hun specifieke behoeften.

Stap 3: Goedkeuring van de offerte

Cyclobility gaat je offerte bekijken en indien oké, goedkeuren. Daarna keurt de werkgever van de leaser de offerte goed.

Na goedkeuring wordt de offerte automatisch omgezet naar een bestelling. Je ontvangt per e-mail een bestelbevestiging met een bestelbon, inclusief de mogelijkheid om de bestelbon te downloaden via ons platform.

Je kan de status van de bestelling opvolgen in jouw overzicht van de bestellingen in ons platform.

Stap 4: Bestelling en voorbereiding

De fiets wordt afgemonteerd en volledig rijklaar gemaakt door jou, en alle onderdelen worden gemonteerd. De fiets wordt voorzien van een Cyclobility-sticker met daarop het bestelnummer van de leasefiets.

Afleveren speedpedelec :

· De fietshandelaar is verantwoordelijk voor de pre-registratie van de fiets

· De fietshandelaar stuurt een kopie van het COC-document + de 3-cijferige code van het E705-vignet per e-mail naar Cyclobility via warehouse@cyclobility.be met vermelding van het Cyclobility bestelnummer.

Binnenkort kan deze info ook opgeladen worden in het Cyclobility-platform.

· Cyclobility vraagt de nummerplaat aan en stuurt deze, samen met het kentekenbewijs, per post naar de fietshandelaar

· De fietshandelaar plaatst de nummerplaat en overhandigt het kentekenbewijs aan de werknemer bij het afleveren van zijn/haar fiets.

Stap 5: Uitlevering plannen

Stem met de fietser de leverdatum af.

Vul via het platform de volgende gegevens in (te vinden in het gedeelte 'Bestellingen' onder jouw accountinstellingen):

- Leverdatum

- Framenummer

- Nummerplaat

Download vervolgens de leverbon vanuit het portaal.

Stap 6: Aflevering van de fiets

Neem een foto van de fiets met daarop duidelijk zichtbaar de Cyclobility-sticker.

Lever de fiets af aan de fietser & laat de leverbon ondertekenen door de fietser.

Stap 7: Uploaden van documenten

Upload de ondertekende leverbon in het platform.

Upload jouw factuur :

- Inclusief de partnerkorting

- Inclusief de afgesproken admin fee

- Gericht aan Cyclobility BV, Kerkstraat 14, 9690 Kluisbergen, BE0659786377

Upload de foto van de fiets met zichtbare sticker.

Veelgestelde vragen - Fietshandelaar

  • Je kan je via deze link aanmelden op het portaal: Cyclobility Portaal

  • Maak een offerte op volgens de specifieke voorwaarden die zijn overeengekomen in de samenwerkingsovereenkomst met Cyclobility.

    Aandachtspunten:

    - Geen kortingen toepassen. Als je toch kiest om extra korting op de offerte toe te kennen, moet je rekening houden dat je bij de verkoop aan Cyclobility ook de partnerkorting moet toepassen.

    - Geen administratieve kosten opnemen.

    - Vermeld een ART II-slot (of een ART III-slot voor fietsen in het race-segment).

  • Nee, niet op de offerte maar wel op de factuur.

  • De fietser uploadt de offerte via zijn/haar persoonlijke account in het Cyclobility-platform en selecteert je als partner voor de bestelling.
    Tip: Adviseer de gebruiker vooraf ook bij het bepalen van een onderhoudsbudget dat aansluit bij hun specifieke behoeften.

  • Ja, de admin fee moet je aan 21% factureren.

  • Cyclobility en vervolgens de werkgever keuren de offerte goed.

    Na goedkeuring wordt de offerte automatisch omgezet naar een bestelling. Je kan ook steeds de status van de bestelling opvolgen in jouw overzicht van de bestellingen in ons platform.

    Je ontvangt per e-mail een bestelbevestiging met een bestelbon, inclusief de mogelijkheid om de bestelbon te downloaden via ons platform.

  • Ons portaal wordt ondersteund door AI waardoor handgeschreven offertes moeilijk te herkennen zijn. Daardoor kan je klant een foutmelding krijgen in ons portaal. We volgen dit dan manueel op maar het duurt iets langer. Op zich raden we dit dus af, maar het kan.

  • De fiets wordt afgemonteerd en volledig rijklaar gemaakt door jou, alle onderdelen worden gemonteerd. De fiets wordt voorzien van een Cyclobility-sticker met daarop het bestelnummer.

  • Die worden naar je toe gestuurd nadat je een account hebt aangemaakt. Wil je er bij bestellen, stuur dan naar purchase@cyclobility.be

  • Inderdaad. Het verloopt als volgt:

    • De fietshandelaar is verantwoordelijk voor de pre-registratie van de fiets
    • De fietshandelaar stuurt een kopie van het COC-document + E705-vignet per e-mail naar Cyclobility via warehouse@cyclobility.be met vermelding van het Cyclobility bestelnummer.
    • Cyclobility vraagt de nummerplaat aan en stuurt deze, samen met het kentekenbewijs, per post naar de fietshandelaar
    • De fietshandelaar plaatst de nummerplaat en overhandigt het kentekenbewijs aan de werknemer bij het afleveren van zijn/haar fiets.


  • Laad deze samen met leverbon op in het portaal.

    Upload jouw factuur :

    • Inclusief de partnerkorting
    • Inclusief de afgesproken admin fee
    • Gericht aan Cyclobility BV, Kerkstraat 14, 9690 Kluisbergen,
      BE0659786377
    • Upload de foto van de fiets met zichtbare sticker.
  • Cyclobility betaalt jouw factuur binnen de afgesproken termijn na ontvangst van de correcte factuur.

  • De leverbon kan dus uit het portaal gedownload worden zodra een leverdatum werd ingevuld door de dealer in het portaal. Bestelbon kan daar ook gedownload worden, maar komt ook via een e-mail bij de handelaar nadat wij en onze klant de bestelling goedkeurden.

    1. Bestelbon downloaden via dropdown rechts in het scherm van de bestelling

    2. Leverdatum invullen, via "Bewerken" in de dropdown.

    3. Leverbon downloaden via dropdown rechts in het scherm van de bestelling

  • Stem met de fietser de leverdatum af.

    Vul via het platform de volgende gegevens in (te vinden in het gedeelte

    'Bestellingen' onder jouw accountinstellingen):

    - Leverdatum

    - Framenummer

    - Nummerplaat

    Download vervolgens de leverbon vanuit het portaal bij 'bewerken' aan de rechterzijde van het scherm.

    • Neem een foto van de fiets met daarop duidelijk zichtbaar de Cyclobility-sticker.
    • Lever de fiets af aan de fietser.
    • Laat de leverbon ondertekenen door de fietser.

Een andere vraag? Contacteer een medewerker

Stuur ons een email