Zit je met een vraag? Neem een kijkje naar de veelgestelde vragen. Druk op de vraag en het antwoord zal tevoorschijn komen.

Heb je een andere vraag? Neem contact op met eens van onze collega's en ze helpen je met plezier verder.

Stuur ons een email

Veelgestelde vragen - Fietshandelaar

  • Maak een offerte op volgens de specifieke voorwaarden die zijn overeengekomen in de samenwerkingsovereenkomst met Cyclobility.

    Aandachtspunten:

    - Geen kortingen toepassen. Als je toch kiest om extra korting op de offerte toe te kennen, moet je rekening houden dat je bij de verkoop aan Cyclobility ook de partnerkorting moet toepassen.

    - Geen administratieve kosten opnemen.

    - Vermeld een ART II-slot (of een ART III-slot voor fietsen in het race-segment).

  • Nee, niet op de offerte maar wel op de factuur.

  • De fietser uploadt de offerte via zijn/haar persoonlijke account in het Cyclobility-platform en selecteert je als partner voor de bestelling.
    Tip: Adviseer de gebruiker vooraf ook bij het bepalen van een onderhoudsbudget dat aansluit bij hun specifieke behoeften.

  • Cyclobility en vervolgens de werkgever keuren de offerte goed.

    Na goedkeuring wordt de offerte automatisch omgezet naar een bestelling. Je kan ook steeds de status van de bestelling opvolgen in jouw overzicht van de bestellingen in ons platform.

    Je ontvangt per e-mail een bestelbevestiging met een bestelbon, inclusief de mogelijkheid om de bestelbon te downloaden via ons platform.

  • De fiets wordt afgemonteerd en volledig rijklaar gemaakt door jou, alle onderdelen worden gemonteerd. De fiets wordt voorzien van een Cyclobility-sticker met daarop het bestelnummer.

  • Inderdaad. Het verloopt als volgt:

    • De fietshandelaar is verantwoordelijk voor de pre-registratie van de fiets
    • De fietshandelaar stuurt een kopie van het COC-document + E705-vignet per e-mail naar Cyclobility via warehouse@cyclobility.be met vermelding van het Cyclobility bestelnummer.
    • Cyclobility vraagt de nummerplaat aan en stuurt deze, samen met het kentekenbewijs, per post naar de fietshandelaar
    • De fietshandelaar plaatst de nummerplaat en overhandigt het kentekenbewijs aan de werknemer bij het afleveren van zijn/haar fiets.


  • Stem met de fietser de leverdatum af.

    Vul via het platform de volgende gegevens in (te vinden in het gedeelte

    'Bestellingen' onder jouw accountinstellingen):

    - Leverdatum

    - Framenummer

    - Nummerplaat

    Download vervolgens de leverbon vanuit het portaal bij 'bewerken' aan de rechterzijde van het scherm.

    • Neem een foto van de fiets met daarop duidelijk zichtbaar de Cyclobility-sticker.
    • Lever de fiets af aan de fietser.
    • Laat de leverbon ondertekenen door de fietser.
  • Laad deze samen met leverbon op in het portaal.

    Upload jouw factuur :

    • Inclusief de partnerkorting
    • Inclusief de afgesproken admin fee
    • Gericht aan Cyclobility BV, Kerkstraat 14, 9690 Kluisbergen,
      BE0659786377
    • Upload de foto van de fiets met zichtbare sticker.
  • Cyclobility betaalt jouw factuur binnen de afgesproken termijn na ontvangst van de correcte factuur.

  • Je kan je via deze link aanmelden op het portaal: Cyclobility Portaal

  • Die worden naar je toe gestuurd nadat je een account hebt aangemaakt. Wil je er bij bestellen, stuur dan naar purchase@cyclobility.be

  • Ons portaal wordt ondersteund door AI waardoor handgeschreven offertes moeilijk te herkennen zijn. Daardoor kan je klant een foutmelding krijgen in ons portaal. We volgen dit dan manueel op maar het duurt iets langer. Op zich raden we dit dus af, maar het kan.

  • De leverbon kan dus uit het portaal gedownload worden zodra een leverdatum werd ingevuld door de dealer in het portaal. Bestelbon kan daar ook gedownload worden, maar komt ook via een e-mail bij de handelaar nadat wij en onze klant de bestelling goedkeurden.

    1. Bestelbon downloaden via dropdown rechts in het scherm van de bestelling

    2. Leverdatum invullen, via "Bewerken" in de dropdown.

    3. Leverbon downloaden via dropdown rechts in het scherm van de bestelling

Een andere vraag? Contacteer een medewerker

Stuur ons een email